Skip to main content

Szerdai nap a barkácsolásé

      Miután melóval hivatalosan végzetem és leléptem mind ha égne az épület (na jó ha égne ott maradnék nézni, meg feltartani a tűzoltókat). Kimentem párdolgot össze kalapálni. Az egyik egy "vonalazó" hagyma ültetéshez, hogy egyenletes távra tudjam ültetni őket.

"Vonalzó" hagymákhoz
     Nem túl bonyolult  a dolog, fogni kell egy méter hossz deszkát és tíz centinként kel egy kört vágni bele egy harminc millis üregelőfórúval. Ha elég vastag mint ez akkor lehet másik sort felrakni rá a shallotnsak tizenöt centinként. Persze az akus fúró hátránya, hogy a felénél megadja magát.
      Ha már ott volt a fúró akkor gyorsan két pallót összecsavaroztam, hogy ezen állva tudjak ültetni. Amikor a puha földön állok és így nem tömörödik össze alattam.

Kúszó deszka
     Aztán elkezdetem kiüríteni és helyre pofozni a hármasszámú komposztálót. Ami teli volt ilyen pajorokkal, mivel erre felé nincsen cserebogár vagy én még nem láttam ezrét rózsabogár pajorra tippelek.

Valamilyen pajor
      Bár nem látszik de ez már jobban néz ki mint amilyen volt, főleg kisebb lett. Ide nem fog más kerülni csak lókaka meg a környéken levágott fű. Még van benne párvödör anyag aztán ha az kikerül belőle, feltöltöm friss lópotyadékkal és egy év alatt szépen lerohad. Ez egy igen fontos dolog, mert ha növényirtószer van benne mint a tavalyiban volt. Akkor pont annyira nem lesz babom mint tavaly volt. Mert az vissza vezethető erre.

Félidőben. 

Comments

Popular posts from this blog

Korai burgonya

    Kitettem a korai vetésű burgonyát, hogy előcsirázzon. Kis napfény és meleg amit az ablakban kap segít a csirázásban ezzel kicsit lerövidítve a termesztési időt. Belana 

Patkányok és egyebek

     Mára már el is tűnt az tavam ami tegnap még mindent elfoglalt. Igaz minden sülyedékeny még. Ilyen volt Ilyen lett

Tayberry és Loganberry

    Kihasználtam a mai szép napot meg a tényt, hogy kellett egy napi bérlet a buszr a ezért aztán kimentem az Imperial parkban található B&q-ba, mert  megakartam lepni magamat pár dologgal amit már kinéztem magamnak.    Vettem egy tayberryt és egy logganberryt mind a kettő málna és szeder kereszteződésből jött létre. Más még is ugyan az     A Loganberryt  James H arvey Logan Amerikai bíró és kertész nemesítette ki, ha lehet hinni a történetnek teljesen véletlenül. A Tayberryt   1979-ben Skóciában nemesítették és a Tay folyóról nevezték el, ez is ugyan úgy málna és szeder kereszteződés mint a Loganberry, de a két fajta között van pár eltérés. Míg a Tayberry vastagon van borítva tüskékkel addig a Loganbery (legalább is ami nekem van) teljesen tüske mentes. Ugyan akkor ez utóbbinak nem olyan finomak és édesek a bogyói (ezt még csak elméletből mondom) viszont lehet iparilag termeszteni, míg a másikat nem mert a tüskék megnehezítik a szedést.  Gyümölcs fák erdeje      A v