Skip to main content

Első magok a földben (többé kevésbé)

    Képes voltam egészen Február elsejéig várni, hogy elültessek valamit. Kimondta, hogy nincsen bennem önfegyelem. Igazából csak az alpesi szamócát vetettem el, mert a paradicsomok és a paprikák először vesznek egy egynapos kamilla fürdőt és csak holnap kerülnek földbe.

Alpesi szamóca magok 
     Sosem ültettem még szamócát magról, de ez érdekesnek ígérkezik. Elviekben fehér és piros szamóca magkeverék és ha minden igaz akkor talán már idén, de jövőre tutira teremni fog.

Paradicsomok, kerek edényen lévő feliratot nehéz fotózni 
     Most két paradicsomot áztattam be, egy Bajaja nevű koktél paradicsomot. Erről nem tudok semmit nekem új fajta. Meg egy tavaly már kipróbált Cuor Di Bue nevű ökörszív paradicsomot. Mivel az előző években finoman fogalmazva is pocsék tapasztalataim vannak a paradicsomokkal. Idén főleg eladásra tervezek palántát nevelni a maradékból kiszedem a legerősebbeket a többi meg megy a komposztra.

Édes paprikák
      Paprikákkal még kevesebb szerencsém és tapasztalatom van, mert nem igazán eszünk sok paprikát, de ha már van akkor adok nekik egy esélyt.

Cseresznye paprika erős (állítólag)
   Az első erős paprika amit elültetek az egy egyszerű cseresznye paprika. Lesz még ennél erősebb dolog is, de ahhoz még nincsen elég meleg és helyet is kell, hogy felszabadítsak. Persze ha lenne keltető dobozom akkor nem lenne vele gond, de nem vagyok olyan megszállott.

Comments

Popular posts from this blog

Korai burgonya

    Kitettem a korai vetésű burgonyát, hogy előcsirázzon. Kis napfény és meleg amit az ablakban kap segít a csirázásban ezzel kicsit lerövidítve a termesztési időt. Belana 

Patkányok és egyebek

     Mára már el is tűnt az tavam ami tegnap még mindent elfoglalt. Igaz minden sülyedékeny még. Ilyen volt Ilyen lett

Tayberry és Loganberry

    Kihasználtam a mai szép napot meg a tényt, hogy kellett egy napi bérlet a buszr a ezért aztán kimentem az Imperial parkban található B&q-ba, mert  megakartam lepni magamat pár dologgal amit már kinéztem magamnak.    Vettem egy tayberryt és egy logganberryt mind a kettő málna és szeder kereszteződésből jött létre. Más még is ugyan az     A Loganberryt  James H arvey Logan Amerikai bíró és kertész nemesítette ki, ha lehet hinni a történetnek teljesen véletlenül. A Tayberryt   1979-ben Skóciában nemesítették és a Tay folyóról nevezték el, ez is ugyan úgy málna és szeder kereszteződés mint a Loganberry, de a két fajta között van pár eltérés. Míg a Tayberry vastagon van borítva tüskékkel addig a Loganbery (legalább is ami nekem van) teljesen tüske mentes. Ugyan akkor ez utóbbinak nem olyan finomak és édesek a bogyói (ezt még csak elméletből mondom) viszont lehet iparilag termeszteni, míg a másikat nem mert a tüskék megnehezítik a szedést.  Gyümölcs fák erdeje      A v