Skip to main content

Patkányok és egyebek

     Mára már el is tűnt az tavam ami tegnap még mindent elfoglalt. Igaz minden sülyedékeny még.

Ilyen volt

Ilyen lett



    Ez jó hír persze a rossz hír mondjuk ennél lényegesen nagyobb. Nem emlékszem e, hogy beszámoltam arról, hogy némi patkány problémám akadt a komposztban. Konkrétan az, hogy beleköltöztek. Na gyors és könnyed megoldás. Szóltam az illetékeseknek akik ahogy kell intézkedtek is. Kiettek némi mérget a patiknak. Mondanom sem kell, hogy a lehető legbénábban oldották meg. Ahogy lent is látszik kitettek három kis tányérka mérget ami annak rendje és módja szerint kis is szóródott.

Baloldalon a patkány lyuk jobbra fent meg a szakértelem nyomai. 

    Párhétig ott volt aztán ígéretet kaptam, hogy majd jönnek és eltakarítják. Nos ígéretet kaptam, de csak eddig jutottak el. Tegnap már rákérdeztem, mi is lesz akkor ezzel. Amire azt a választ kaptam, hogy nyugodtan dobjam ki a tányérokat a komposztot meg majd felhasználhatom minden gond nélkül ...  virágokhoz, zöldségekhez semmi képen.
Ezzel két gond van:
1. Nem igazán nevelek virágokat, amiket mégis tartok azokat közvetlenül a zöldségek mellett tartom Úgyhogy oda sem használhatom fel. 

2. A komposzt kuka közvetlenül egy adag csicsóka mellett volt. Ami a felső képen is látszik. Ezért azt idén nem igazán használhatom fel. Mert ugyan valószínűtlenek tartom, hogy bármennyi is beszivárgott volna a talajba. Kocáztatni viszont nem akarok.

A megoldás az lett, hogy a tányérokat és a nagyobb részét bezacskóztam és ment a kukába. A többit meg bezsákoztam és majd megy a virágos ládába amit terveztem és most már kénytelen vagyok meg csinálni )szerzetem is hozzá faanyagot).

Patkányok ellen pedig a közeljövőben úgy fogok védekezni, hogy rendszeresen felkavarom a komposztot és amikor lehet megdöngetem a kukát. Mert nem szeretik ha zargatják őket. 

Comments

Popular posts from this blog

Korai burgonya

    Kitettem a korai vetésű burgonyát, hogy előcsirázzon. Kis napfény és meleg amit az ablakban kap segít a csirázásban ezzel kicsit lerövidítve a termesztési időt. Belana 

Tayberry és Loganberry

    Kihasználtam a mai szép napot meg a tényt, hogy kellett egy napi bérlet a buszr a ezért aztán kimentem az Imperial parkban található B&q-ba, mert  megakartam lepni magamat pár dologgal amit már kinéztem magamnak.    Vettem egy tayberryt és egy logganberryt mind a kettő málna és szeder kereszteződésből jött létre. Más még is ugyan az     A Loganberryt  James H arvey Logan Amerikai bíró és kertész nemesítette ki, ha lehet hinni a történetnek teljesen véletlenül. A Tayberryt   1979-ben Skóciában nemesítették és a Tay folyóról nevezték el, ez is ugyan úgy málna és szeder kereszteződés mint a Loganberry, de a két fajta között van pár eltérés. Míg a Tayberry vastagon van borítva tüskékkel addig a Loganbery (legalább is ami nekem van) teljesen tüske mentes. Ugyan akkor ez utóbbinak nem olyan finomak és édesek a bogyói (ezt még csak elméletből mondom) viszont lehet iparilag termeszteni, míg a másikat nem mert a tüskék megnehezítik a szedést.  Gyümölcs fák erdeje      A v