Skip to main content

Hétfői csavargás helyett.

    Inkább eltöltöttem egy teljes műszakot a kertbe, hogy kicsit utolérjem magam.

Ribizli és piszke dugványok

Sor és tő köztartó és vonalzó

       Végeztem a fák megmetszésével éppen hogy nem csúsztam ki az időből. A sebeket lekezeltem némi gombaölővel. A levágott darabokból kiválogattam néhányat, hogy megpróbáljam kigyökereztetni őket. Ha sikerül jó, ha nem akkor sem vesztettem semmit.

Egy próbát megér
    El illetve átültettem azokat a dolgokat amiket itthon felhalmoztam. A kakukkfüvet átraktam egy nagyobb cserépbe ennek egyébként enyhén citromos illata van.

Kakukkfű 
     Elültettem a rebarbarát is az egyik tövet egy előre kiásott gödörbe a másikat pedig egy nagy cserépbe mert nem igazán tudtam máshova tenni. Meg így könnyebb megfelezni a gyökereket.

Red champagne  

Használati útmutató. 
      A spárgát is kitelepítettem, ebből is ment kettő a földbe, mert ennyi helyet ástam meg korábban. Egy meg ment konténerbe, ha a tavaly ültet esetleg nem kel ki akkor azt foglya helyettesíteni.

Spárga 

Leírás mikor is kell kiültetni, egyébként most

Kicsit adódtam, hogy nincsen benne három korona, de volt
     Bár a körülmények nem annyira ideálisak,de el kelet kezdenem kiültetni a hagymákat, mert ha várok azzal, hogy jó idő legyen akkor kicsúszok vele az időből. Arról nem is beszélve, hogy végre kiakartam próbálni az ültető segítségemet. A sortartó nem egy nagy ügy, két fél sátor rúdra kötöttem néhány méter madzagot és ennyi. A másik része már kicsit több munkát igényelt. Egy dobozfúróval két sorba lyukakat fúrtam, az egyikbe 10 centinként ez a vörös és lila hagymának. A másik sorban 15 centiként az a shallotta és a fokhagymáknak.

Ez ment ki elsőnek

Így kell használni

Egyenlő távolság
     A másik kis trükk amit tud az két kis bevágás az oldalán amikkel a sorközt tudom pontosan beállítani.

Sortköz mérés ...

... mint egy álom. 

Ez is elültetve
      Mivel a hagyma vonalzóm jól vizsgázott ma ezért gyorsan elkészítettem egyet a burgonyának. Az egyik oldalon az újburgonyának való van, ezen kisebb távolságok vannak. A másik oldalon pedig a főterméshez való ültetési és sortávolságok vannak befűrészelve.

"Vonalzó" burgonyához

Comments

Popular posts from this blog

Korai burgonya

    Kitettem a korai vetésű burgonyát, hogy előcsirázzon. Kis napfény és meleg amit az ablakban kap segít a csirázásban ezzel kicsit lerövidítve a termesztési időt. Belana 

Patkányok és egyebek

     Mára már el is tűnt az tavam ami tegnap még mindent elfoglalt. Igaz minden sülyedékeny még. Ilyen volt Ilyen lett

Tayberry és Loganberry

    Kihasználtam a mai szép napot meg a tényt, hogy kellett egy napi bérlet a buszr a ezért aztán kimentem az Imperial parkban található B&q-ba, mert  megakartam lepni magamat pár dologgal amit már kinéztem magamnak.    Vettem egy tayberryt és egy logganberryt mind a kettő málna és szeder kereszteződésből jött létre. Más még is ugyan az     A Loganberryt  James H arvey Logan Amerikai bíró és kertész nemesítette ki, ha lehet hinni a történetnek teljesen véletlenül. A Tayberryt   1979-ben Skóciában nemesítették és a Tay folyóról nevezték el, ez is ugyan úgy málna és szeder kereszteződés mint a Loganberry, de a két fajta között van pár eltérés. Míg a Tayberry vastagon van borítva tüskékkel addig a Loganbery (legalább is ami nekem van) teljesen tüske mentes. Ugyan akkor ez utóbbinak nem olyan finomak és édesek a bogyói (ezt még csak elméletből mondom) viszont lehet iparilag termeszteni, míg a másikat nem mert a tüskék megnehezítik a szedést.  Gyümölcs fák erdeje      A v