Skip to main content

26.04.16

    Ismét eljött az évnek az a az ideje amikor el kell kezdenem a harcit a kártevők ellen, pontosabban a meztelen csigák ellen. Mutathatnék képet arról, hogy milyen rossz a helyzet köszönhetően a nem törődöm szomszédaimnak és az iszonyatosan enyhe télnek, de nem akaróm senki étvágyát elvenni. Legyen annyi elég hogy amikor ma kitettem az ételmaradékokat a komposztkukába egy híján egy tucat meztelen csigát metszettem félbe.
    Többféle módszert alkalmazok a csúszómászók íratásra a metszőollóval való kettényírástól kezdve a sörcsapdán át a csigairtóig. Mindegyik módszernek megvannak az előnyei és a hátrányai.
     A csigairtó pasztilla nagyon hatékony viszont nem annyira környezet barát és ha esik ami itt elég gyakori akkor elmossa az eső. Meg heti egy tubussal el is szórhatnék nyugodtan ami meg pénz. Ezért ehhez a módszerhez cask mértekkel nyúlok.
    A metszőolló mindig kéznél van vagy egy kés hogy azzal csapjam kettőbe a férgeit, de ez csak akkor jó, ha látom őket. Rendszeresen átszoktam forgatni a földön lévő deszkákat, ládákat miegymást és amit találok azzal végzek.
    A harmadik módszer a sörcsapda. Igen hatékony és környezet barát módszer viszont három vagy négy naponta cserélni kell a sört és őszintén bevallva nem szívesen használok el erre a dologra el heti több litter sört. Ezért gondoltam arra, hogy valami alternatív dolgot találok ki.
    A sörben négy dolog lehet ami vonzza a csigákat. A komló, a maláta, az élesztő vagy az alkoholszaga rosszabb esetben ezek összessége. A mostani kíséreltemnél az alkohol és az élesztő szagával próbálkozom. Fogtam némi vizet, cukrot meg egy pár gramm száraz élesztőt és ebből összehozok egy kis cefrét és meglátom ez mennyire jön be nekik. Ha igen akkor egy félkiló cukorral kitudom váltani a vegyszeres irtást.


Verzió 1.0

    Ha nem is működik akkor majd kicsit csiszolok a dolgon. 

Comments

Popular posts from this blog

Korai burgonya

    Kitettem a korai vetésű burgonyát, hogy előcsirázzon. Kis napfény és meleg amit az ablakban kap segít a csirázásban ezzel kicsit lerövidítve a termesztési időt. Belana 

Patkányok és egyebek

     Mára már el is tűnt az tavam ami tegnap még mindent elfoglalt. Igaz minden sülyedékeny még. Ilyen volt Ilyen lett

Tayberry és Loganberry

    Kihasználtam a mai szép napot meg a tényt, hogy kellett egy napi bérlet a buszr a ezért aztán kimentem az Imperial parkban található B&q-ba, mert  megakartam lepni magamat pár dologgal amit már kinéztem magamnak.    Vettem egy tayberryt és egy logganberryt mind a kettő málna és szeder kereszteződésből jött létre. Más még is ugyan az     A Loganberryt  James H arvey Logan Amerikai bíró és kertész nemesítette ki, ha lehet hinni a történetnek teljesen véletlenül. A Tayberryt   1979-ben Skóciában nemesítették és a Tay folyóról nevezték el, ez is ugyan úgy málna és szeder kereszteződés mint a Loganberry, de a két fajta között van pár eltérés. Míg a Tayberry vastagon van borítva tüskékkel addig a Loganbery (legalább is ami nekem van) teljesen tüske mentes. Ugyan akkor ez utóbbinak nem olyan finomak és édesek a bogyói (ezt még csak elméletből mondom) viszont lehet iparilag termeszteni, míg a másikat nem mert a tüskék megnehezítik a szedést.  Gyümölcs fák erdeje      A v