Skip to main content

Mire jó a csicsóka

     Kimentem ma az allotmentre hogy megnézzem, el tudom-e égetni a gyomokat amiket már egy ideje szeretnék, de az eső miatt nem lehetett. Plusz az eddig kapott lótrágyát is szét akartam teríteni. Éppen meggyújtottam a  tűzet (ami aztán el is aludt mert még nedves volt a gaz) mikor jött Dave egy újabb utánfutó lókakával.





    Kiderült hogy nem csak trágyát hozott nekem, hanem vagy hat zsák virágföldet is. A felesége elkezdte leszórni a cuccot, mi meg beszegetünk egyet.
- Ha van még egy kis csicsókád - fejével az ágaskodó száraz szárak felé bök. - és akarsz adni belőle, nem mondok nemet.
- Persze semmi gond mindjárt ások fel.
- ÁÁÁÁ nem olyan fontos, hideg van az ásáshoz.
- Ugyan semmi probléma.

Elmentem felástam vagy két tövet és lemostam a föld nagyrészt. Közben hallottam, hogy utánam kiabálja: Teszek fel vizet (I put the kettle on. Nagyon fontos mondat.), gyere majd át. A zacskónyi csicsókával éppen odaértem amikor a felesége végzett a trágya lészórásával.

- Dave azt kérdezte, hogy egy vagy két cukorral iszod a teát? - Fogadott.
- Mondjuk eggyel, bár próbálom hanyagolni a cukrot. - Csicsókát közben zacskóstul feldobtam az utánfutóra.

Odabandukoltam a shedjükhoz amit Dave épített sk. még tavaly előtt, csak egy másik helyen de ez nem fontos most.

-Teát vagy kávét kérsz?
- Kávét ha már lehet válogatni.
- Cukor?
- Egy elég lesz köszönöm. - Kaptam bele tejet is azt kérdezés nélkül.
- Burbon krémes keksz?
- Nem köszönöm.
- Custard krémes keksz?
- Nem köszönöm ezzel elvagyok.

Megittuk a kávénkat, közben beszélgetünk minden féléről. Kertészkedésről meg másról is. Megtudtam, hogy a feleségnek van két istállója. Ahol egyrészt saját lovai vannak, másrészt meg bérbe tart másoknak. Mondjuk azt tudtam, hogy van vagy hat lovuk csak azt nem, hogy két helyen. Megismertem Dave világnézetét, amit most nem írnék le, de sokat káromkodott közben. Éppen a vége felé járunk amikor is rám néz.

- Répa? Kell répa?
- Miért ne, köszönöm.

Foglya a vasvillát elmegy hátra. Össze cihelődök, kimegyek utána. Kezembe nyom vagy két kiló répát.

- Fehér gyökér nem kell? Azt is ástam ki, van sok.
- Ömmm aham miért is ne. - Nem fogom visszautasítani. Elvettem egyet, ami a képen is van.
- Vegyél még egyet nyugodtan. - Elvettem még egy kisebbet. - Torma? Kell torma, szereted?
- Szeretném csak a meztelen csigák felfalták az enyémet.
- Akkor adok azt is. - Ezzel kitúrt nekem egy maroknyi gyökeret. Ez a hosszú vékony a képen.

Elköszöntem vissza bandukoltam a bicajomhoz, felszerelkeztem és haza jöttem. Igazából semmit nem csináltam, de megérte.

Comments

Popular posts from this blog

Korai burgonya

    Kitettem a korai vetésű burgonyát, hogy előcsirázzon. Kis napfény és meleg amit az ablakban kap segít a csirázásban ezzel kicsit lerövidítve a termesztési időt. Belana 

Patkányok és egyebek

     Mára már el is tűnt az tavam ami tegnap még mindent elfoglalt. Igaz minden sülyedékeny még. Ilyen volt Ilyen lett

Tayberry és Loganberry

    Kihasználtam a mai szép napot meg a tényt, hogy kellett egy napi bérlet a buszr a ezért aztán kimentem az Imperial parkban található B&q-ba, mert  megakartam lepni magamat pár dologgal amit már kinéztem magamnak.    Vettem egy tayberryt és egy logganberryt mind a kettő málna és szeder kereszteződésből jött létre. Más még is ugyan az     A Loganberryt  James H arvey Logan Amerikai bíró és kertész nemesítette ki, ha lehet hinni a történetnek teljesen véletlenül. A Tayberryt   1979-ben Skóciában nemesítették és a Tay folyóról nevezték el, ez is ugyan úgy málna és szeder kereszteződés mint a Loganberry, de a két fajta között van pár eltérés. Míg a Tayberry vastagon van borítva tüskékkel addig a Loganbery (legalább is ami nekem van) teljesen tüske mentes. Ugyan akkor ez utóbbinak nem olyan finomak és édesek a bogyói (ezt még csak elméletből mondom) viszont lehet iparilag termeszteni, míg a másikat nem mert a tüskék megnehezítik a szedést.  Gyümölcs fák erdeje      A v