Skip to main content

Ennyi volt ezekből

    Azt hiszem, sőt biztos vagyok benne jövőre nem veszek retek magot. Esetleg téli retket annak függvényében, hogy az idei vetés hogyan alakul. Persze ami még készleten van azt elvetem, de többet nem veszek. Paradicsommal is így vagyok több helyet es erőforrást elvisz az egész mint amennyit megér. A palánta nevelés, locsolás, gondozás után lesz pár érett paradicsom aminek ráadásul nincsen olyan igazán jó íze. Jövőre ha több helyem lesz majd fólia sátorba fogom nevelni. és úgy talán jobb lesz. Viszont ha jövőre sem hoz kielégítő eredményt akkor ennyi volt részemről.
    Cukkiniiből jobban mondva kobakosból is csak egyfélét fogok jövőre venni csak. Black beauty ami az évek során bevált (és ha nem ez lenne egy szexuális segédeszköz neve is még boldogabb lennék), mert megfelelő mennyiségű termést hoz. Jó rántani, salátába és ha elég nagyra hagyom hogy megnőjön tökfőzeléknek is alkalmas. Jövőre kifogom próbálni, hogy milyen kovászolni. Mert ugyan szeretem a kovászos uborkát, de az évek alatt amíg próbálkoztam vele két üveggel sikerült produkálni. Nincsen neki elég meleg, üvegház nélkül. Idén az Alba tökön volt egy darab ( az az 1)  termés. A sun goldon meg kettő. Csak a helyt fogják. A téli tökök meg csak most kezdenek el termést hozni, de októberig van idejük érni. Viszont jövőre abból sem fogok magot venni, hiszen egyszerűbb ha veszek egy sütni való tököt a boltba és annak a magjait használom fel. Tavaly így csináltam és egészen szépen termett.

Ja és a borsónak is a jövő év lesz az utolsó esélye, ha nem sikerül jövőre sem akkor nem erölködöm vele.

Comments

Popular posts from this blog

Korai burgonya

    Kitettem a korai vetésű burgonyát, hogy előcsirázzon. Kis napfény és meleg amit az ablakban kap segít a csirázásban ezzel kicsit lerövidítve a termesztési időt. Belana 

Patkányok és egyebek

     Mára már el is tűnt az tavam ami tegnap még mindent elfoglalt. Igaz minden sülyedékeny még. Ilyen volt Ilyen lett

Tayberry és Loganberry

    Kihasználtam a mai szép napot meg a tényt, hogy kellett egy napi bérlet a buszr a ezért aztán kimentem az Imperial parkban található B&q-ba, mert  megakartam lepni magamat pár dologgal amit már kinéztem magamnak.    Vettem egy tayberryt és egy logganberryt mind a kettő málna és szeder kereszteződésből jött létre. Más még is ugyan az     A Loganberryt  James H arvey Logan Amerikai bíró és kertész nemesítette ki, ha lehet hinni a történetnek teljesen véletlenül. A Tayberryt   1979-ben Skóciában nemesítették és a Tay folyóról nevezték el, ez is ugyan úgy málna és szeder kereszteződés mint a Loganberry, de a két fajta között van pár eltérés. Míg a Tayberry vastagon van borítva tüskékkel addig a Loganbery (legalább is ami nekem van) teljesen tüske mentes. Ugyan akkor ez utóbbinak nem olyan finomak és édesek a bogyói (ezt még csak elméletből mondom) viszont lehet iparilag termeszteni, míg a másikat nem mert a tüskék megnehezítik a szedést.  Gyümölcs fák erdeje      A v